Gradina Vesela
  • Drujba electrica
    • Drujba electrica sau modelele pe benzina
    • 6 pasi ca sa pornesti drujba in siguranta
    • Topul producatorilor de drujbe electrice
    • Pareri despre drujba Makita UC3541A
  • Drujba Husqvarna
    • Tot ce trebuie sa afli despre folosirea drujbelor Husqvarna
    • 7 tipuri de motounelte si utilaje produse de Husqvarna
    • 6 branduri detinute de Husqvarna
    • Pareri despre drujba Husqvarna 236
    • Pareri despre drujba Husqvarna 455
  • Drujba Micul Padurar
    • Top 4 masuri de siguranta cand folosesti drujbele Micul Padurar
  • 7 aspecte esentiale despre motofierastraie
    • Cele mai importante masuri de protectie cand folosesti motofierastraul
  • Dispozitive pentru amenajarea gradinii
  • Drujbe

Gradina Vesela

  • Drujba electrica
    • Drujba electrica sau modelele pe benzina
    • 6 pasi ca sa pornesti drujba in siguranta
    • Topul producatorilor de drujbe electrice
    • Pareri despre drujba Makita UC3541A
  • Drujba Husqvarna
    • Tot ce trebuie sa afli despre folosirea drujbelor Husqvarna
    • 7 tipuri de motounelte si utilaje produse de Husqvarna
    • 6 branduri detinute de Husqvarna
    • Pareri despre drujba Husqvarna 236
    • Pareri despre drujba Husqvarna 455
  • Drujba Micul Padurar
    • Top 4 masuri de siguranta cand folosesti drujbele Micul Padurar
  • 7 aspecte esentiale despre motofierastraie
    • Cele mai importante masuri de protectie cand folosesti motofierastraul
  • Dispozitive pentru amenajarea gradinii
  • Drujbe

Gradina Vesela

6 pasi ca sa pornesti drujba in siguranta

by Echipa GradinaVesela Am modificat articolul ultima data pe: 23.01.21
Am modificat articolul ultima data pe: 23.01.21

 

Punerea in functiune a unei drujbe cu lant, indiferent de modul de alimentare, este o notiune de baza pe care trebuie sa o stapanesti bine atunci cand vrei sa folosesti un astfel de dispozitiv. Afla alaturi de noi cele mai importante informatii pe care trebuie sa le detii pentru a-ti porni motoferastraul fara griji.

 

In mod normal, pornirea unei drujbe este mai mult sau mai putin complicata, in functie de modul de alimentare si, eventual, de marca si modelul sale, dar, in general, vei parcurge cativa pasi si unealta va incepe sa functioneze. Iata ce trebuie sa stii pentru a nu avea emotii la punerea in functiune a dispozitivului:

 

Precautii 

Pornirea pentru prima data a unei drujbe cu lant poate provoca o anumita emotie sau senzatie de retinere care sa te faca sa uiti toate masurile de precautie care trebuie luate. Prin urmare, trebuie sa ramai vigilent si concentrat.

Cand pornesti motorul, nu ezita sa te deplasezi cativa metri fata de locatia de taiere, partenerii de lucru sau diverse alte echipamente. Daca dispozitivul nu porneste corect, aceasta masura luata de tine va evita posibile raniri sau contactul cu butoaie de combustibil, de exemplu. Asigura-te ca lama fierastraului nu este in contact cu nici un alt obiect (teaca, copac, ramuri etc.).

Zona de lucru trebuie sa fie suficient de bine degajata pentru a avea destul libertate de miscare, in special la caderea unui copac: trebuie sa ai suficient loc care sa-ti permita sa te retragi in siguranta. De asemenea, motofierastraul ar trebui utilizat in spatii foarte bine ventilate, de preferinta in aer liber. 

Intr-adevar, vaporii legati de consumul de benzina sunt nocivi pentru om, prin urmare, aerul trebuie reinnoit constant. In plus, se pot inhala praf, rumegus si aschii de lemn, ceea ce este periculos pentru sanatate. Nu ezita sa porti o masca de protectie pentru a evita ingerarea acestor substante toxice.

Manerul de sustinere trebuie sa fie curat si uscat: nu trebuie sa existe benzina sau urme de ulei lubrifiant pe lant, cu riscul de a aluneca manerul sau de a pierde controlul dispozitivului.

 

Manipulare

Exista mai multe metode pentru a tine motofierastraul in timpul pornirii.

Pe sol: Dispozitivul trebuie asezat pe o suprafata plana si trebuie sa fie intr-o pozitie stabila, la fel si a utilizatorului. Lantul sau lama nu ar trebui sa fie in contact cu nimic. Mana stanga ar trebui sa tina ferm manerul din fata si sa apesa ferastraul. Piciorul drept trebuie trecut prin manerul din spate pentru a tine masina pe sol.

Intre picioare: Trebuie sa strangi manerul din spate intre coapse sau genunchi, iar mana stanga trebuie sa stranga bine manerul din fata.

 

Pornirea la rece a unui motoferastrau

In primul rand, verifica daca frana de lant este activata corect. Apasa demarorul situat aproape de capatul lamei. Daca ferastraul are o supapa de compresie, este de asemenea posibil sa o activezi pentru a facilita pornirea (robinetul se inchide odata cu pornirea lantului).

Cu mana dreapta, trage franghia de pornire pana cand simti rezistenta. Din acest moment, poti trage funia de mai multe ori, pana cand se opreste. Din acest moment, poti apasa butonul de lansare pentru a „autoriza” pornirea. Dupa ce ai terminat, trage din nou de franghie: motorul va porni. Pentru a elibera lantul, frana trebuie eliberata tragand manerul spre tine pana cand „face clic”. Drujba poate fi folosita acum.

Aceste puncte pe care ti le-am prezentat sunt destinate doar informarii si nu inlocuiesc setul de instructiuni de folosire furnizat cu drujba sau disponibil pe site-ul web al producatorului.

Cand motorul este rece, nu ar trebui sa il rulezi numaidecat la viteza maxima. Lasa dispozitivul la relanti un minut dupa pornire, pentru a incalzi treptat motorul. De asemenea, dupa ce sesiunea de lucru se incheie, las-l sa “toarca” cateva minute la relanti pentru a-i reduce treptat temperatura.

 

Rodajul motoferastraului pe benzina

Fabricarea motoferastraielor este in prezent extrem de precisa. La inceputul duratei de viata a sculei se foloseste rodarea, pentru ca elementele motorii sa se potriveasca si sa se regleze intre ele in timpul primei utilizari. In mod normal, nu este o necesitate, mai ales ca drujbele sunt deja „rulate” in fabrica. Cu toate acestea, unii producatori recomanda o noua perioada de acomodare pentru motoferastraiele noi:

La drujbele pe benzina, cum ar fi drujbele Micul Padurar (lista cu cele mai populare modele aici), in timpul primelor 3 alimentari este recomandat sa nu rulezi motorul la viteza maxima, pentru a evita supraincarcarea acestuia. Puterea maxima a masinii ar trebui atinsa abia dupa 5 pana la 15 alimentari.

 

Rodajul ferastraului electric

Ceea ce am mentionat in legatura cu motoferastraiele termice se aplica si pentru cele electrice. Procesul lor de fabricatie este extrem de precis si de incredere, iar dipozitivele sunt rulate in fabrica. Ca si in cazul motoarelor pe benzina, evita sa le folosesti „complet” cand merg in gol (adica fara a taia lemn), pentru a nu rula motorul la supra-viteza.

Cu toate acestea, motoarele electrice cu carbune pot (si ar trebui) sa fie rodate. Intr-adevar, carbunii noi care conduc curentul electric, intra in contact cu colectorul pe o suprafata mica. Prin urmare, rodarea motorului electric consta, pur si simplu, in „tocirea” acestor carbuni pentru a mari aceasta suprafata de contact si, astfel, pentru a imbunatati transmisia curentului. Utilizarea motoferastraului electric la putere maxima in gol poate deteriora carbunii si crea arcuri electrice care vor deteriora colectorul. Curentul va trece mai putin, iar motorul nu va functiona la puterea maxima.

Procedeul de rodare a unui motor electric este destul de tehnica. Ar trebui mai intai demontat motorul, apoi trebuie sa fie scufundat in alcool de 90° si tinut la tensiune joasa timp de 30 de minute. Din pacate, aceasta metoda nu este disponibila tuturor. Prin urmare, se recomanda, atunci cand folosesti drujbe in padure pentru prima data, sa incepi cu taieturi cu diametrul mic pentru a putea rula motorul fara sa-l ridici imediat la intreaga putere.

 

Probleme tehnice

Atunci cand drujba nu porneste, nici chiar dupa patru-cinci incercari, nu insista. Mai intai verifica starea de functionare a demarorului. Daca nu este cazul, trebuie verificate bujiile. De asemenea, asigura-te ca rezervorul de combustibil este cel putin pe jumatate plin si ca robinetul de combustibil, daca exista, este deschis.

Daca demarorul isi indeplineste functia si daca benzina ajunge la carburator, este necesar sa verifici aprinderea. Daca drujba se opreste cand accelerezi, este posibil sa fie o defectiune la carburator.

 

Aboneaza-te
Anunta despre
guest
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

CUPRINS

  • Precautii 
  • Manipulare
  • Pornirea la rece a unui motoferastrau
  • Rodajul motoferastraului pe benzina
  • Rodajul ferastraului electric
  • Probleme tehnice


Sitemap
Termeni si Conditii

Proiectele Noastre

Gradinavesela.ro foloseste cookies pentru a va putea oferi o experienta optima atunci cand navigati pe site-ul nostru. Continuarea navigarii constituie acceptul d-voastra .Accept Reject Mai mult detalii
Politica de Cookies

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled

Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

wpDiscuz