Husqvarna Group este lider mondial in echipamente pentru intretinerea gradinilor, parcurilor si padurilor. Productia asociata brandului include ferastraie, drujbe, roboti pentru tuns gazonul sau motocoase. Grupul Husqvarna este, de asemenea, liderul european in solutiile de irigare a gradinilor. Produsele si solutiile lor sunt vandute sub diferite marci, inclusiv Husqvarna, dar si Flymo, Gardena, Jonsered, McMulloch, Poulan Pro sau Zenoah in peste 100 de tari.
Notorietatea brandului Husquarna nu poate si nu trebuie pus la indoiala, fiind asociata fara echivoc activitatilor asociate horticulturii si silviculturii. Desi multe produse sunt produse si comercializate de catre firma suedeza, nu trebuie sa omitem faptul ca grupul cuprinde si alte marci, provenite de pe 3 continente, renumite in domeniu. Iata 5 dintre cele mai renumite:
Flymo
Flymo este unul dintre acele marci britanice inventive care continua sa prospere chiar si dupa 50 de ani de existenta.
Este un brand care s-a internationalizat rapid. Dar mai degraba decat diversificarea, a preferat sa-si extinda produsul-pilot, care este masina de tuns iarba. Este unul dintre acele marci britanice care, in ciuda dimensiunilor mici, sunt prezente in intreaga lume. Astazi, Flymo face parte din grupul Husqvarna, dar isi pastreaza intotdeauna spiritul creator, inovand constant.
Istoria Flymo incepe in 1965, cand Karl Dahlman s-a inspirat din Hovercraft pentru a adapta ideea la coasa. Un vehicul care “zboara” pe o perna de aer a fost revolutionar la acea vreme. Si astfel se naste oferi Flymo, care este o abreviere de la Fly (Zbor) si Mowner (cositoare).
In anii 1980, compania a primit premiul reginei pentru realizare tehnologica. Este cel mai mare premiu al Regatului pentru realizari in afaceri si tehnologie. Este suficient sa spunem ca acest lucru a sporit si mai mult vanzarile.
Din anii 2000, marca va face un punct de cotitura considerabil in designul si functionarea cositoarelor sale. Bateriile si robotizarea isi vor face aparitia. Cu toate acestea, Flymo ramane fidel si unui catalog clasic, intrucat gradinarii britanici sunt cunoscuti ca fiind rezistenti la schimbari.
Gardena
Spre deosebire de multe companii in care fondatorii au inventat produse, Gardena a fost creata prin importuri. In 1961, doi vanzatori germani, Werner Kress si Eberhard Kastner, s-au uitat la situatia de peste Rin. Ei au vazut ca brandurile franceze de gradinarit sunt in impas. Si, mai degraba decat sa isi inventeze propriile unelte, ei au decis sa le exporte. Dar spiritul german inseamna, dupa cum bine se stie, inovatie rapida prin imbunatatirea produselor existente.
In 1961, marca a lansat Original Gardena care combina mai multe componente pentru irigare. Cu un singur sistem, iti poti uda toate plantele cu conexiunea corecta. Succesul este atat de mare, incat devine un standard pentru toate celelalte marci. In 1973, cuvantul “wireless” era o fictiune stiintifica, dar nu pentru Gardena, care a lansat foarfecele de iarba fara fir si cu baterii. Firma a inteles importanta portabilitatii.
In 1975, Gardena a inceput sa lucreze la unelte mici, de la foarfecele de gradina la cele pentru ingrijirea gradinilor de trandafiri. Cu lamele extrem de ascutite si marginile foarte ergonomice, aceste unelte de taiere au prins la public rapid, mai ales avand o speranta de viata de aproape 25 de ani. In tendinta de adaptare si de dezvoltare a firmei si-a gasit loc si multifunctionalitatea cu gama Combisystem, care a fost lansata in 1977. Un singur maner, dar care poate gazdui diferite accesorii in functie de necesitati. Din 1978 pana in 1990 s-a trecut la sisteme de irigare care erau atat autonome, cat si usor de utilizat.
In 2007, Gardena a fost pioniera in robotizare prin lansarea unui aspersor cu memorie. Poti programa forme de gradina cu diferite zone. Si, evident, din 2012, pasiunea robotizarii ajunge in gradina. Brandul lanseaza prima cositoare robotizata.
Jonsered
Compania suedeza Jonsered este un pionier in domeniul motoferastraielor. In 1954, compania a fabricat prima o drujba cu lant exploatata de o singura persoana, revolutionand astfel silvicultura. Aceasta marca este sinonima cu produse cu avantaje simple si de calitate impecabila. Functiile lor sunt in centrul preocuparilor. Produsele Jonsered sunt durabile si robuste.
Facand parte din grupul Husqvarna, este in principal criteriul calitatii care se afla in prim plan. De aceea, poti avea incredere in marca Jonsered. Produc toata gama de aparate pentru horticultura si silvicultura: motocoase, tractoare pentru tuns gazonul, motounelte, motoferastraie. De asemenea, furnizeaza echipament de protectie, accesorii si componente de schimb.
McCulloch
In 1946, Robert P. McCulloch infiinta in Wisconsin, apoi in California, in SUA, McCulloch Motors Corporation, firma care crea in curand o drujba pentru 2 oameni. Revolutia in domeniu o aduce insa in 1949, prin inventarea unei drujbe mai usoare, care sa fie manevrata doar de o persoana. Face parte din grupul suedez Husqvarna AB din 1999.
Brandul american ofera atat profesionistilor, cat si gradinarilor si padurarilor amatori o gama larga de produse de calitate: masini de tuns iarba, motocoase, masini robotizate de tuns gazonul, suflante, motosape, motocultoare, suflante de zapada, ferastraie, drujbe, precum si diverse accesorii (lame, lanturi , uleiuri, echipament de protectie etc.).
Poulan Pro
Firma americana a aparut in Louisiana in 1946, sub numele Poulan Saw Co., sub conducerea lui Claude Poulan. Dintre primele produse ale marcii, cel mai important a fost o drujba actionata de doua persoane. Vreme de 15 ani, brandul si-a castigat faima in randul utilizatorilor profesionisti, dar marele merit al politicii firmei a fost orientarea si catre nevoile clientilor ocazionali.
In anii ‘70, deja numele firmei era asociat cu produse de calitate superioara la un pret rezonabil, din oferta sa sau nelipsind drujbele, ferastraiele, motocoasele. In aceasta decada a fuzionat cu Weed Eater si apoi a fost preluata de brandul suedez Electrolux. Din 2006, face parte din divizia suedeza, produsele sale fiind vandute alaturi de multe alte drujbe Husquarna.
Zenoah
Brandul Zenoah a fost creat in urma cu o suta de ani in Kawagoe, Japonia, iar din 2007 a devenit membru al grupului Husqvarna. Marca are un patrimoniu puternic bazat pe produse fiabile si inovatoare, a caror tehnologie si performanta sunt principalele atuuri. Bazandu-se pe inovatiile si reputatia sa, brandul a dezvoltat treptat o gama larga de produse, toate concepute pentru a se adapta nevoilor specifice ale pietei. Firma este renumita pentru motoarele sale in 2 timpi.
Zenoah ofera o gama completa de instrumente portabile pentru padure si gradina si vine sa isi consolideze oferta cu produse pe roti, inclusiv tractoare pentru tuns gazonul si motocoase. In 2018, brandul a abordat doua piete cheie europene, Franta si Italia.